vrijdag 18 november 2011

Geef eens antwoord....


Vandaag sprak ik een professional/vriend, die mij de vraag voorhield: waarom zitten wij (=nederland) en zij (=de rest van europa) zo in de financiele problemen? Kan iemand die simpele vraag die miljoenen mensen in hun hoofd stellen en zich er zorgen over maken, nu eens gewoon beantwoorden? Aldus de vriend. Ik kon niets anders uitbrengen dan: er is op megaschaal geld verbrast in europa en dat geld was geleend en wordt door de leners niet terugbetaald. Kennelijk wordt de rest van europa solidair geacht en wordt (door hun regeringen) van hen verwacht dat die solidariteit zich uit in 'meebetalen'. Aldus mijn antwoord.

Zouden Leterme, Rutte, Merkel, Monti, Zapatero, Sarkozy, Cameron en al die andere 'puppets on a string' nu ECHT van mening zijn dat 'we the people' nog tijdenlang doorgaan met geloven in de IMF-EU-ECB-G20-heilstaat? Welnu, ik behoor niet tot DIE categorie 'we the people' en ga er dus -tot het tegendeel bewezen is- gewoon van uit dat hier sprake is van DE laatste stuiptrekkingen van een systeem dat niet eens zichzelf kan blijven voeden, laat staan 'we the people'.

tHeeft lang genoeg geduurd. tWordt tijd voor verandering.
Doe je mee?

Geen opmerkingen: